ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK 

1. A Szolgáltató adatai: 

Név: Hajnalné Nemes Nikoletta
Székhely: 2011 Budakalász, Szentendrei út 55.
Telephely: 3325 Noszvaj, Lépcsős u. 32. 
Adószám: 69018770-1-33 
Telefonszám: 0630/622 3223 
E-mail cím: edenkertnoszvaj@gmail.com 
A tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Dotroll Számítástechnikai Kft Székhely/telephely: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5. 
Adószám: 13962982-2-42 
E-mail: support@dotroll.com 

A Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat  tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre és szakmai  érdekképviseleti szervnek sem tagja. 

2. Fontosabb fogalom meghatározások: 

- Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi  személyiség nélküli szervezet. A vendégház üzemeltetője. 

- Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok  érdekében eljáró természetes személy. 

- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely  olyan szerződés, amelynek értelmében a Szolgáltató a fogyasztó részére szolgáltatást  nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti, vagy vállalja,  hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét. 

- Vendég: a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy, aki a Szolgáltató  vendégházában kíván megszállni. 

3. Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége: 

A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot weboldalán teszi közzé, vagy elektronikus levélben küldi el a Vendég részére. 

4. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma: 

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő  Vendég jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit  tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató weboldalán, vagy  elektronikus üzenetben történő foglalás és a szolgáltatás igénybevétele esetén. Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a vállalkozás közötti  szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek  megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Vendégekre vonatkoznak. 

A Vendég, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen  Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a weboldalon lévő űrlapon található jelölő  négyzet kiválasztásával, vagy elektronikus levélben történő visszaigazolással tehet meg. Az  Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános  Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Vendég között. Amennyiben a Szolgáltató a szolgáltatási díj, vagy a foglaló átutalását megelőzően,  szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi a Vendég részére a jelen Általános Szerződési  Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Vendég az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Szolgáltató részére, azonban a  szolgáltatási díj összegét átutalja a Szolgáltató bankszámlájára, úgy kell tekinteni, hogy a  Vendég az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta. 

5. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya: 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. április 20. napján lép hatályba, ez megegyezik az  Általános Szerződési Feltételek weboldalon való közzétételének napjával. Az Általános  Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Vendégre és  foglalásra hatályosak.  

A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek  módosítására. Módosítás esetén a foglalás elküldésének időpontjában érvényben és  hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra. 

Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett  szolgáltatásokra terjednek ki: a vendégház foglalása és annak használata, a szolgáltatások  igénybevétele. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy  jogosult, aki előzetesen jelezte foglalási szándékát a Szolgáltató vendégházába, a foglalás 

elfogadását a Szolgáltató visszaigazolta, a szolgáltatási díjat megfizette Szolgáltató részére és  jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta. 

Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában az  ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és  kötelezettségeket szabályozza. 

6. A szerződés létrejötte, a szerződés megszüntetése: 

A Vendég valamint a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit. A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy Vendég weboldalon, vagy elektronikus  levélben elküldi foglalását és azt a Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Vendég ajánlatát) a Vendég által megadott elektronikus levelezési címére, az adatvédelmi  rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését  követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató köteles  elszámolni a Vendéggel, amennyiben pénzmozgás történt. 

A Szolgáltató a vendégházról, helyszínéről, berendezéséről, az igénybe vehető  szolgáltatásokról weboldalán és elektronikus levélben ad tájékoztatást a Vendégek számára. Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. 

Foglalásra a Szolgáltató weboldalán is van lehetőség, ezt egy erre a célra kialakított űrlap  kitöltésével teheti meg a Vendég. 

Az űrlap az „Árak és Foglalás” menüpontra kattintva érhető el. A foglalási naptárban van  lehetőség ellenőrizni és kiválasztani a szabad időpontokat, melyek tekintetében a vendégház  szolgáltatásait foglalni lehet. A foglalási naptár tájékoztató jellegű, előfordulhatnak előzetes  vagy opciós foglalások, ezért a foglalás csak a visszaigazoló email, majd az azt követő átutalás  után minősül végleges foglalásnak. 

A vendégház minimum 2 (kettő) éjszakára foglalható. Ha a vendégház foglalása során – a  foglalási naptár szerint – két foglalás között kimarad egy nap, ebben az esetben a vendégház 1 (egy) éjszakára is foglalható. 

Az űrlapon a Szolgáltató az érkezés és távozás idejét, a vendégek számát, személyes adatokat  és a fizetési módot kéri megadni.  

Ezt követően kerülnek elfogadásra az Általános Szerződési Feltételek a vonatkozó négyzet  jelölésével. 

Ezután – amennyiben mindent rendben talál a Vendég – a foglalás elküldésre kerül a „Foglalás” gomb megnyomásával. 

A Vendég a foglalás elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell  tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti  visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget vonhat maga után. 

A foglalás Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően Szolgáltató egy elektronikus üzenettel  visszaigazolja a foglalást. 

(Ha a foglalás megérkezését visszaigazoló e-mail a Vendéghez 48 órán belül nem érkezik meg,  akkor a Vendég mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt szolgáltatást igénybe venni.) 

A Vendég elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek,  és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.  

A szerződés magyar nyelven jön létre, a Szolgáltató elektronikus formában tárolja a  foglalásokat, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra. 

Vendég a foglalás során köteles a saját, valós adatait megadni. A foglalás során megadott  valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Vendég más nevében, más személy  adataival veszi igénybe szolgáltatásait. 

A Szolgáltatót a Vendég által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra  visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a  Szolgáltató a Vendég számára a foglalás során az adatok leellenőrzésére minden esetben  lehetőséget biztosít. 

7. Szolgáltatási díj: 

A szolgáltatásigénybevételéért a Vendég díj fizetésére köteles. A szolgáltatási díj a weboldalon  és az egyedi ajánlatban kerül feltüntetésre. A feltüntetett szolgáltatási díjak érvényes  fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint.  

A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően a szolgáltatási díj fizetendő végösszege  nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében  a piaci ártól jelentősen eltérő, téves díj jelenik meg az ajánlatban, vagy a weboldalon. Ilyen esetben a Szolgáltató a szolgáltatás biztosítása előtt elektronikus üzenetben megkeresi a  Vendéget egyeztetés céljából. Az ilyen foglalásokat a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és  az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Szolgáltató mindent megtesz  annak érdekében, hogy a szolgáltatási díjakat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden  gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a  szolgáltatást a hibás áron biztosítsa. 

8. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége: 

A foglalás során a Vendégnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy  törlésére. 

Ha a foglalás elküldését követően szeretné a Vendég módosítani a megadott adatokat, ezt a  Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a  Szolgáltató irányába. 

A Vendég a foglalás véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Vendég hibás  adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható  felelősségre. 

A foglalás során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók  tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a  szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba  lépni a Vendéggel. 

9. Fizetési és lemondási feltételek: 

A szolgáltatási díjat a Vendég átutalással (előre utalással) fizeti meg Szolgáltató részére. A  szolgáltatás igénybevételének feltétele a szolgáltatási díj Szolgáltató bankszámlájára történő  beérkezése. 

A Vendég a foglalás visszaigazolását követő 3 (három) napon belül köteles a szolgáltatási díj  50%-ának megfelelő összegű foglaló megfizetésére, Szolgáltató bankszámlájára történő  átutalással. A foglalás kizárólag a foglaló beérkezését követően válik véglegessé. A szolgáltatási díj fennmaradó része legkésőbb az érkezést megelőző 15. napon válik  esedékessé. 

Last minute (érkezéshez képest 14 napon belüli) foglalás esetén a szolgáltatási díj teljes  összege a foglalástól számított 24 órán belül esedékessé válik. 

Előre utalással történő fizetés: a Vendég a Szolgáltató bankszámlájára utalja a szolgáltatási díj összegét. Az összeg Szolgáltató bankszámlájára történő megérkezését követően válik  jogosulttá a Vendég a szolgáltatás igénybevételére. 

A Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Vendég figyelmét, hogy a  szerződési nyilatkozat megtétele (a foglalás elküldése) a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési  kötelezettséget von maga után. 

Vendég jogosult a foglalást lemondani a Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú jognyilatkozatával,  indokolási kötelezettség nélkül.  

- Ha a lemondásra több, mint 14 naptári nappal a foglalás dátumát megelőzően kerül  sor, úgy Szolgáltató a szolgáltatási díj teljes összegét visszautalja a Vendég bankszámlájára, vagy a Vendég számára lehetőséget ad a foglalási időszak díjmentes  módosításra. 

- Ha a lemondásra több, mint 3 naptári nappal (de kevesebb, mint 14 naptári nappal) a  foglalás dátumát megelőzően kerül sor, úgy Szolgáltató a szolgáltatási díj 50%-át  kezelési költség címén megtartja, a befizetett díj fennmaradó részét visszautalja a  Vendég bankszámlájára.  

- Ha az időpont lemondására az érkezés dátumának napján, vagy az azt megelőző napon kerül sor, Szolgáltató a  szolgáltatási díj teljes összegére jogosult, nem téríti vissza a befizetett szolgáltatási díj összegét. 

Amennyiben a Vendég a szolgáltatást váratlan elfoglaltság, betegség, vagy egyéb ok miatt nem  tudja igénybe venni, lehetősége van a foglalást másra átruházni, a Szolgáltató előzetes  tájékoztatása esetén. A Vendég és az új Vendég közötti megállapodás tartalma és a  szolgáltatási díj egymás közötti rendezéséért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. 

Amennyiben a Vendég a foglalás időpontjában nem jelenik meg és nem veszi igénybe a  szolgáltatást, a befizetett pénzösszeg nem használható fel másra, és nem jár vissza. 

Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár egy  részének teljesítésével késedelembe esik, a foglalási időpontban nem jelenik meg (akár ő, akár  képviselője), nem áll rendelkezésre, akkor köteles a szolgáltatást pótolni és egy új időpontban  lehetőséget biztosítani a szolgáltatás igénybevételére. 

10. Teljesítés és a szolgáltatási igénybevétele: 

A teljesítés időpontja a szolgáltatási igénybevételének időpontja. 

Az Édenkert Noszvaj 2+2 fő befogadására alkalmas. Ez azt jelenti, hogy egyes szolgáltatások,  felszerelések, úgymint az infraszauna és a masszázskád egyidejűleg 2 fő befogadására  alkalmasak, mint ahogy a meleg vizes bojler is limitált kapacitású. 

A vendégház szolgáltatásainak igénybevétele 7 éven aluli gyermek számára nem ajánlott. 

A szállás a foglalás napján 16 órától foglalható el és a távozás napján 10 óráig szükséges azt  elhagyni. A vendégház kulcsát a Szolgáltató a bejárati ajtó és a rács közötti kulcsszéfben helyezi  el, amelynek az éppen aktuális kódját érkezés előtt küldi el Vendég részére. 

A szálláshoz ellátás nem tartozik. 

A vendégházban található berendezésekben, felszerelésekben (pl. bútorok, hidromasszázs  kád, szauna, berendezési tárgyak stb.) okozott károkért a Vendégek felelősséggel tartoznak. A  kár bekövetkeztét a Vendég haladéktalanul köteles jelezni a Szolgáltató felé. A Vendég köteles  továbbá jelezni, ha a berendezések, gépek meghibásodását tapasztalja. 

A gépek, berendezések és a házban található egyéb eszközök nem rendeltetésszerű használata  miatt bekövetkezett károk és egészségkárosodások miatt a Szolgáltató felelősséget nem vállal. 

11. Adatkezelési Tájékoztatás: 

A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési  és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok  kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz  kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit. 

A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy partnerei  személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete  által előírt módon kezelje. 

A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén a Szolgáltató  weboldalán és székhelyén érhető el. 

12. A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés: 

Amennyiben a Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett,  és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban és írásban: postai úton (Hajnalné Nemes Nikoletta, 2011 Budakalász, Szentendrei út 55.), vagy elektronikus levélben  (edenkertnoszvaj@gmail.com) teheti meg.  

A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal  megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vendég a panasz kezelésével nem ért egyet,  vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal  kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy  másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vendégnek átadni.  

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli  panasz esetén a Vendégnek legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra  vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.  

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa  eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban,  érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt  jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a  Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás  felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat: 

- a Vendég neve, lakcíme, 

- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, 

- a Vendég panaszának részletes leírása, a Vendég által bemutatott iratok,  dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, 

- a Szolgáltató nyilatkozata a Vendég panaszával kapcsolatos álláspontjáról,  amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, 

- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési  szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Vendég aláírása, - a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, 

- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt  szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma. 

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles  megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. 

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vendéget írásban tájékoztatni arról, hogy  panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását  kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a  Vendég lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és  internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie,  hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető  Testületi eljárást. 

13. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem: 

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Vendégeket (amennyiben a Vendég Fogyasztónak  minősül), hogy amennyiben a Vendég nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet  panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat: 

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vendég lakóhelye szerinti illetőségű  Békéltető Testülethez, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a  Vendég. 

A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület: 

Pest Megyei Békéltető Testület 

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 

Telefonszám: 06-1-269-0703 

Fax: 06-1-474-7921

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei: 

Baranya Megyei Békéltető Testület 

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. 

Telefonszám: 06-72-507-154 

Fax: 06-72-507-152 

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület 

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. 

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523 Fax: 06-76-501-538 

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu Honlap: www.bacsbekeltetes.hu 

Békés Megyei Békéltető Testület 

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. 

Telefonszám: 06-66-324-976 

Fax: 06-66-324-976 

E-mail: eva.toth@bmkik.hu 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870 

Fax: 06-46-501-099 

E-mail: bekeltetes@bokik.hu 

Budapesti Békéltető Testület 

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. 

Telefonszám: 06-1-488-2131 

Fax: 06-1-488-2186 

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu 

Csongrád Megyei Békéltető Testület 

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. 

Telefonszám: 06-62-554-250/118 

Fax: 06-62-426-149 

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület 

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 

Fax: 06-22-510-312 

E-mail: fmkik@fmkik.hu 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. 

Telefonszám: 06-96-520-217 

Fax: 06-96-520-218 

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület 

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710 

Fax: 06-52-500-720 

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu 

Heves Megyei Békéltető Testület 

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15. 

Telefonszám: 06-36-429-612 

Fax: 06-36-323-615 

E-mail: hkik@hkik.hu 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570 Fax: 06-56-510-628 

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. 

Telefonszám: 06-34-513-027 

Fax: 06-34-316-259 

E-mail: szilvi@kemkik.hu 

Nógrád Megyei Békéltető Testület 

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A. 

Telefonszám: 06-32-520-860 

Fax: 06-32-520-862 

E-mail: nkik@nkik.hu 

Pest Megyei Békéltető Testület 

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 

Telefonszám: 06-1-269-0703 

Fax: 06-1-474-7921

 

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu 

Somogy Megyei Békéltető Testület 

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6. 

Telefonszám: 06-82-501-026 

Fax: 06-82-501-046 

E-mail: skik@skik.hu 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. 

Telefonszám: 06-42-311-544 

Fax: 06-42-311-750 

E-mail: bekelteto@szabkam.hu 

Tolna Megyei Békéltető Testület 

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet 

Telefonszám: 06-74-411-661 

Fax: 06-74-411-456 

E-mail: kamara@tmkik.hu 

Vas Megyei Békéltető Testület 

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. 

Telefonszám: 06-94-312-356 

Fax: 06-94-316-936 

E-mail: vmkik@vmkik.hu 

Veszprém Megyei Békéltető Testület 

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116. 

Telefonszám: 06-88-429-008 

Fax: 06-88-412-150 

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu 

Zala Megyei Békéltető Testület 

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. 

Telefonszám: 06-92-550-513 

Fax: 06-92-550-525 

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu 

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák,  illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt,  hogy megkíséreljék a Vendég és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül  megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és  hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését. 

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vendég megkísérelje a vitát közvetlenül a  Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Vendégnek csak akkor  merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vendég hátrányára dönt. 

A Békéltető Testület eljárása a Vendég kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület  elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró  vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a  címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig  történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő  megjelenítését. 

A kérelemnek tartalmaznia kell: 

- a Vendég nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, 

- a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét, 

- az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését, - a Vendég álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok  bizonyítékait, 

- a Vendég nyilatkozatát arról, hogy a Vendég a Szolgáltatóval közvetlenül  megkísérelte a vitás ügy rendezését, 

- a Vendég nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását  nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve  fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor, - a Testület döntésére irányuló indítványt, 

- a Vendég aláírását. 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek  tartalmára a Vendég bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli  nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vendég rendelkezésére álló egyéb  írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. 

Ha a Vendég meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást. 

Amennyiben a Vendég fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a  lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a  Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági  feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt  található: http://jarasinfo.gov.hu/ 

A Vendég jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti  érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.  törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései  szerint. 

14. Vegyes és záró rendelkezések: 

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános  Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az  Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.  

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar  Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések  irányadók. 

15. Vonatkozó jogszabályok: 

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak: 

- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről; 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről; 

- 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések  részletes szabályairól. 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2020. 10. 06. napján lépnek hatályba, az ezt követően  létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.